Vårt första digitala klubbmöte!
Hej kära medlemmar,

Tänk att vi ändå var 12 personer som kom till vårt första möte på Zoom. Några kunde vi hjälpa in på plats, några kom in galant av sig själv och de som inte lyckades skall vi erbjuda egen personlig hjälp.

Vi talade lite om lokala projekt, styrelsen tar hem frågan igen och vi diskuterar ett eller två förslag som vi kan presentera för er, medlemmar.

Vi fann att det var en bra idé att varva fysiska möten utomhus med digitala möten med föredragshållare. De två första föredragshållarna är ju våra egna, vi får öva lite! Gäster är alltid välkomna.

Vår träff på Stenshuvud 11 juni kommer bland annat innehålla presidentskifte och vinlotteri.

Det finns ju möjlighet att sitta ner nedanför Naturum, jag kommer finnas där och hålla er som inte vill vandra sällskap. Andra kommer gå korta vägen till havet och någon sprintar upp till Stenshuvud. Vill man ta med sig gäster är de varmt välkomna. Vill man ha matsäck tar man med sig det själv. Vi hoppas nu att vädergudarna är snälla så vi kan genomföra detta möte.

Vi börjar såhär så får ta oss vidare därifrån.

Vi hade en varm och fin stämning på vårt möte och vi var så glada att kunna se varandra, skratta lite, fumla lite med knappar, lita på Lars som skötte mikrofonerna med den äran. Det var helt enkelt gött som vi säger i Göteborg.

Vi ses och vi hörs, var rädda om er under tiden!

Annika Månsson

Inkommande president Simrishamns Rotaryklubb