Publicerad av Lars Lundblad den 08 Feb 2021
Hej vänner,
Det stormar och det blåser och snön yr stundtals. Jag hoppas att ni alla har det så bra det går i dessa Covid tider. Vi väntar och längtar efter vaccin och vi väntar och längtar efter ett hyfsat normalt liv igen.
I Rotary Simrishamn strävar vi på för att hålla ångan uppe. Vi var 21 personer på torsdagens Zoom möte, så roligt! Vi hade rotarianer från både Kivik, Hammenhög och Calvia International. Det märks att behovet av möten är stort. Ikväll tänker jag besöka Hammenhög, där blir det föredrag som intresserar mig.

Det är faktiskt även fördelar med digitala möten, man kan susa in enkelt och lätt om det är något man gärna vill lyssna till. Det ena utesluter kanske inte det andra. Vi väl ändå hoppas att vi kan ha något fysiskt möte innan sommaren!!

11 februari 17:45 – 19:00 (på torsdag) har vi föredrag Mathias Tönnesson, Purity Destillery,
18 februari har vi extra årsmöte samt klubbsamråd med vinlotteri. Leif Edvardsson återkommer med instruktioner.
25 februari är det Walk and talk igen, populärt! Allt står på vår fina hemsida som Lars arbetar så förtjänstfullt med.

Jag vill även be er fundera på kluriga tipspromenadfrågor till klubbens event 12 juni. Anna, Ola och Lena jobbar med detta. Alla tips om föredragshållare som kan tänkas prata på Zoom mottages med stor tacksamhet. Låt oss hjälpas åt att hålla igång vår fina klubb. Zooma in, det är faktiskt riktigt fint att se sina kamrater och småprata lite innan mötet. Man blir så himmelens glad att se sina vänner.

Var nu rädda om er, halka inte i snöyran och håll er friska!

Hälsar Annika Månsson President 2020-2021