Kära Rotaryvänner,

Nu har vi passerat dagen för sommartid, jag föredrar verkligen den. Långa fina eftermiddagar och vackra kvällar ligger framför oss. Det känns som hopp i luften, lite lättare att vara.

Vilket märkligt år det varit, inte minst mitt år som president i Simrishamns Rotaryklubb. Det har varit strävsamt såtillvida att fokus varit på att hålla igång klubben och aldrig ge upp. Klubbens styrelse är fantastisk, vi har jättefina föredrag, vi har härliga och trevliga walk and talk, vi har ledamöter och medlemmar som arbetar med projekt. Vi har vårt stora projekt på Sillamarknaden då vi kommer utmana hela stan att gå tipspromenad och förhoppningsvis kommer vi samla en bra slant till Barncancerfonden, Operation Smile och Kvinnojouren. Mer info kommer och då behöver vi hjälpas åt att dela och göra reklam för detta. Anna, Ola och Lena är ansvariga, men självklart behöver vi alla hjälpa till och dra projektet till succé. Att vi kan samlas till en gemenskap och göra något riktigt bra.

Birger har kontakt med gymnasiet och han kommer informera om mentorskap som några elever gärna vill ha. Spännande!

Jag har bara en lessenhet och det är att jag saknar en del ansikten på våra ZOOM möten. Jag vill ju att alla skall ta det av intressanta föredrag och en stunds gemenskap med Rotaryvänner. Är det så att någon vill, men känner osäkerhet så är vi flera som gärna hjälper till. Ta middagstallriken och vinglaset och häng med!

Jag vill nu passa på och önska er alla en fin och Glad Påsk! Vi blir hemma, vi tar en tur till Stockholm i maj och får äntligen träffa våra nära och kära.

Jag hoppas ni alla håller er friska och var riktigt rädda om er!

Varma Påsk och Rotaryhälsningar

Annika Månsson