Hej mina vänner,

Dags för en liten rapport. Oktober har varit en bra Rotarymånad, det är så trevligt när ni medlemmar dyker upp och både jag och föredragshållare blir förstås väldigt glada.
Vi har fått bra bemötande på Hotell Svea, vi har kunnat vara i Brantevikssalen med gott om plats två gånger och senast i Kivikrummet. Maten har varit jättebra, vi har ingenting att klaga på, en del tog tillfället i akt och njuta av ett glas vin till maten.

Nu har vi flera fina föredrag på rad, så anmäl er! Stefan Knutsson höll ett lättsamt föredrag om vägen till sitt uppdrag och hur han arbetar. Vi fick en dos energi och vi fick tips och råd om hur vi kan använda oss av olika medlemsformer. Projektgruppen har en del planer, vi tänker frukostmöte och introduktion för våra företagare, vi tänker få vara med på välkomstmöte för nyinflyttade. Vi får arbeta utifrån våra förutsättningar. Det hade varit bra med ett nätverkande för företagare!!

Idag, lördag, har vi tillsammans med Hammenhögs Rotaryklubb varit på ”stan” och sålt pennor till förmån för Rotary End Polio now. Vi var kanske 10 personer i glada gula västar, Lars Lundblad och jag körde till golfklubben och sålde för glatta livet. Vi avrundade med gemensam fika på Bagarn och Konditorn, och tänk vad mycket bra idéer vi diskuterade tillsammans. Det var en riktigt fin Rotarylördag vill jag säga. Att göra något tillsammans är fantastiskt roligt och givande.

Vi har ju en ökning av pandemin och på vårt styrelsemöte beslöt vi att ta en vecka i taget. Blir det alarmerande agerar vi förstås utifrån det. Vi kommer ha årsmöte 10 december och sedan tar vi jullov till efter alla helgerna. På torsdag får vi ett föredrag om vägen till hur det ser ut i USA idag inför valet 3 november. Svea arrangerar coronasäkert!

/ Annika

Våra pennor tog slut på hål 13! :-)