Publicerad av Lars Lundblad den 23 Feb 2021
Rotary önskas stort grattis på födelsedagen ❤

Idag för 116 år sedan bildades den första Rotaryklubben i Chicago av Paul Harris och tre medgrundare. Under de 116 år som har gått sedan dess har otroligt mycket hänt. Rotary har utvecklats som organisation och vi som medlemmar har utvecklats tillsammans med Rotary. Vi ser på världen med nya ögon och vi är inte rädda för att anpassa oss till de trender som råder i samhället. Tillsammans har vi bidragit till att göra världen bättre. Och inte så lite heller. Om vi nämner det som gjort oss extra stolta så är det väl våra bidrag till att FN skapats, EndPolioNow kampanjen och att TRF har vuxit och blivit en av de bästa bidragsorganisationerna i världen.

Lokalt har vi också gjort mycket nytta främst tack vare ett stort engagemang från alla medlemmar. Vi bidrar med oerhört mycket tid, engagemang och pengar och vi gör det med glädje.

Nu lever vi i en tid som inte är som den brukar vara. Då är det viktigt att vi alla ställer upp för Rotary, för våra klubbar och för våra vänner.

Dagen till ära kan du bidra lite extra genom att skänka minst 116 kronor till Rotarys årliga fond. Det är pengar som kommer tillbaka till oss så att vi kan sponsra bra projekt.

ALLTSÅ – FIRA ROTARYS 116 ÅRSDAG GENOM ATT SWISHA MINST 116 KRONOR TILL SWISH 123 129 3711 OCH GLÖM INTE ATT ANGE 116 I MEDDELANDEFÄLTET.

Ha en fortsatt bra på födelsedagen önskar

Stefan Knutsson
Guvernör