Publicerad den 09 Jul 2021

Rotaryvänner!

Jag vill börja det här sommarbrevet med att tacka för det stora förtroende ni gett mig att vara president under det kommande Rotaryåret 2021/2022. Vi hade en fantastiskt trevlig dag med presidentskifte på café Annorlunda den 1 juli. Riktig kul att se så många, både medlemmar och gäster, samlade IRL (in real life) igen. Av allt prat vid borden och ljudnivån i lokalen så verkade det vara det många som saknat att träffa vännerna och kamraterna i klubben. Digitala möten och Zoom kan inte ersätta att träffas men har varit ett mycket bra hjälpmedel under det gångna året.

I samband med detta vill jag också rikta mitt och klubbens stora tack till Annika för det engagerade och bra arbete hon lagt ner för att hålla ihop klubben och medlemmarna under ett minst sagt annorlunda år.

Vill också rikta ett stort tack till styrelsen för det gångna året. En styrelse som kommer se i stort sett likadan ut för detta året. Ett särskilt tack till Bengt-Olov som nu lämnar styrelsen efter flera år. Annika går in som past president och vi välkomnar Jan-Erik som inkommande. Här skulle jag också vilja rikta mig till övriga medlemmar och be er fundera över kommande styrelseuppdrag i klubben. Jag vet att många redan haft flera befattningar men en av grundtankarna i Rotary är ju att rotera uppdragen. Ju fler som ställer upp ju enklare blir det.

Ett av våra stora event i höst är tipspromenaden i centrala Simrishamn den 28 augusti. Allt överskott kommer fördelas mellan Kvinnojouren på Österlen, Operation Smile och Barncancerfonden. Här vill jag att så många som möjligt ställer upp den dagen för att profilera Rotary men framförallt att vi ska få in så mycket pengar som möjligt till våra förmånstagare.

Nu tar vi sommarlov fram till den 5 augusti då vi träffas och har klubbsamråd på Lilla Vik. Hoppas att vaccineringen hjälper och att inga nya mutationer dyker upp så vi kan börja träffas på riktigt igen.

Hoppas ni får en riktigt skön sommar.

Ola