Tipspromenaden blev lyckad trots regn o rusk!

I hårda vindar och ösregn slet våra rotarianer med att sätta upp tält, arrangera bord, se till att allt inte blev genomblött.Vi skulle ju genomföra vårt projekt tipspromenad, ”Gå för en god sak” Planer och planering som med hårt arbete pågått nästan ett år. Heder åt gruppen i vår klubb som slitit med detta.
Vi var 11 stycken från klubben som slöt upp idag för att genomföra det hela. Vi tänkte nog att här kommer väl ingen i detta väder, men jodå, en mormor och en lite påg kom som första tävlande. Sen kom många som trotsade vädret och som ville stötta vårt projekt. Man gick iväg och klurade på ibland kniviga frågor. Det var en härlig syn att se så många med tipskupong i handen på stan!
Genom 29 mycket generösa sponsorer och genom dagens bidrag tror vi oss kunna ge en rejäl slant till Operation smile, Barncancerfonden samt Kvinnojouren på Österlen. Vi hade en representant från Kvinnojouren som oförtrutet delade ut material och syntes. Stämningen var mycket god och alla hade ett leende med sig.

Vi skall var mycket nöjda och stolta över Simrishamns Rotaryklubb och Anna Brodelius, initiativtagare och motor till projektet.

Vänligaste hälsning
Annika Månsson