"Jag är med i Rotary för att det är ett lokalt socialt yrkesnätverk med stor erfarenhet och kompetens att ta del av.

Vi träffas varje vecka för nätverkande/lunch samt allmänbilda oss med en intressant föredragshållare.

Dessutom har vi som motto att göra gott både lokalt och globalt.

I Simrishamn driver vi tex sedan några år tillbaka ett integrationsprojekt tillsammans med Nova Academy och Österlengymnasiet.

Tillsammans med Melinda och Bill Gates foundation har vi samlat in miljarder för att utrota polio, för varje dollar vi samlar in skänker Melinda och Bill Gates foundation dubbelt. I dag finns bara ett fåtal poliofall kvar.

Är du medlem i Simrishamns Rotaryklubb är du välkommen som gäst i alla klubbar runt om i Sverige och övriga världen.

Tillsammans har vi trevligt, allmänbildar oss, drar nytta av våra erfarenheter och gör gott."