Musik har varit en viktig del av livet för studenter på musikskolan för barn med funktionsnedsättning i heder av Paul Harris i Lublin, Polen. Skolan grundades av Rotarymedlemmar, och hjälper 20 elever med olika funktionshinder, inklusive Downs syndrom, autism och synskador. Rotary Klubben i Lublin-Centrum-Marie Curie-Sklodowska har finansierat detta med hjälp av Rotary Foundations matchande bidrag och Henryk Wieniawski´s musikaliska sällskapet, som inrymmes i skolan.
Efter att sonen Mateusz fötts med underutvecklade ögon, letade Mariusz och Joanna Kania efter ett sätt att hjälpa honom att vara aktiv. När han visade fallenhet för musik, såg de sig om efter en lärare och var glada att hitta Paul Harris musikskola.