Publicerad den 04 Mar 2021

Kära Rotaryvänner,

Två riktigt trevliga Rotarydagar har vi upplevt denna veckan. Igår, onsdag,en fin och lärorik promenad i Brantevik under Johan Sjöbergs ledning. Vi bjöds på jättegod ostkaka och kaffe i deras trädgård. Per Björnby blev hedersmedlem under trevliga former och vackert diplom utdelades av mig.

Idag hade vi ett intressant föredrag av en tidigare ordförande i Pride festival styrelsen. Vi fick en bakgrund till vilket enormt arbete som ligger bakom festivalen. Levande och trevligt berättat, det gjorde att vi nog lite mans hade lust att vara med och gå på seminarier, utforska tält, bara vara med och ha roligt.

Det är jätteroligt att vi har gäster varje vecka, både på Zoom och på våra walk and talk. Glöm inte att man kan ansluta till fikat bara vid våra promenader om man av olika skäl inte kan gå längre sträckor.

Jag önskar verkligen att att fler vågade sig på våra digitala möten, man vill ju att alla skall få ta del av de fina föredrag Ola ordnar till oss. Vi är en väldigt fin klubb tycker jag.

Vi väntar ju alla på brevet med anmodan att boka tid för vaccination, det borde närma sig nu.

Vi gör vårt bästa för att klubben skall må bra och vi saknar verkligen alla!

Jag funderar ibland på om vi skulle senarelägga mötena, många äter middag just vid vår mötestid har jag förstått. Bara man inte då skulle tycka det blir för sent….. Inte lätt det här under pandemin.

Hoppet finns, solen lyser ofta, vi har haft vårkänning. Allt blir bra till sist.

Information om våra fina föredrag och promenader hittar ni som vanligt på hemsidan.

Må gott och var rädda om er!

Annika Månsson

President.