Kära vänner i Simrishamns Rotaryklubb,

Så fort ett år gick, ett år som jag sett framemot och hade så mycket planer och ideér för. Pandemin satt stopp för mycket, det blev bara några möte där vi kunde träffas innan smittoläget förvärrades igen.

Jag hade ett huvudfokus, att klubben måste leva och absolut inte tyna bort. Styrelsen har varit fullständigt enastående under året. Alla har burit klubben på sina axlar och gjort allt som varit möjligt för en aktiv Simrishamns Rotary klubb. Vi har jublat och förtvivlat om vartannat. Förstås beroende på hur många som kommit till våra digitala möten och våra walk and talk. Det som varit trevligt är besöken från Hammenhög och Kivik klubbarna. Det samarbetet vill vi gärna fortsätta med.

Ola har oförtrutet hittat väldigt bra föredragshållare.

Lars har utvecklat, uppdaterat och förbättrat hemsidan hela tiden.

Lena har protokollfört och varit en mästare på det och Clubrunner.

Birger har hela tiden arbetat med vårt Nova Academy mentorsprojekt och andra ideér.

Anna har sett till att vi samlar pengar, att vi har någonstans att vara. Anna är också bas för vårt stora projekt i augusti.

Ewa Ljunge har hållit i börsen och hållit koll på oss och våra utgifter.

Bengt-Olov har stöttat upp med glada tillrop och närvaro.

Jag vill också nämna

Bengt Berglund som varit min mentor under året, en outsinlig källa av kunskap.

Claes Rönnqvist som tillsammans med Lars arrangerat fantastiska vandringar.

Vi har tillsammans bildat ett väldigt bra team och fungerat utmärkt tillsammans.

Nu lämnar jag kedja och klubba till Ola Truedsson och det blir ett jättebra år. Nu får vi träffas och då hoppas jag innerligt att ni som inte kunde vara digitala kommer tillbaka!

Tack kära ni för att jag fick förtroendet att vara president 2020-2021 för Simrishamns Rotaryklubb.

Simrishamn 20210626

Annika Månsson